18 sources of barakah (blessings)

10172761_744511488933510_7041394032350017079_n

pic source : SaudiLife

♥ Piety and Belief in Allah

♥ Asking Allah for forgivness

♥ Give thanks to Allah

♥ Sholah

♥ Dua

♥ Saying Bismillah

♥ Reading Al-Qur’an

♥ Following Sunnah

♥ Charity

♥ Putting your trust in Allah

♥ Praying Istikharah

♥ Halal income

♥ Marriage

♥ Honesty in trade

♥ Good intentions

♥ Eating with people

♥ Tying your ties of kinship

♥ Waking up early

Tagged: , ,

7 thoughts on “18 sources of barakah (blessings)

  1. jampang May 5, 2014 at 5:48 am Reply

    mungkin bisa lebih banyak lagi daftarnya yah untuk mencari keberkahan dari Allah

    • Eka Azzahra May 5, 2014 at 7:39 am Reply

      iya bang, list ini cuma sebagian kecil saja🙂

  2. Agfian Muntaha | @Ianfalezt May 5, 2014 at 1:01 pm Reply

    itu ‘Dua’ itu maksudnya do’a ya? Kenapa gak make kata Pray? Atau adakah problematika bahasa seperti mosque? Ilmunya dong kaka😀

    • Eka Azzahra May 5, 2014 at 3:21 pm Reply

      Sholah dan Dua itu kalo diterjemahkan ke Inggris kan sama-sama jadi “Pray” kan ya. Nah karena prakteknya Sholah dan Dua itu agak berbeda, jadi pake yg versi arab saja. Wallahu ‘allam bisshawwab😀

  3. Ceritaeka May 5, 2014 at 9:58 pm Reply

    Ma kasih sudah berbagi dan diingatkan lagi🙂

    • Eka Azzahra May 5, 2014 at 10:32 pm Reply

      sama-sama, ini sebenernya buat reminder-ku aja sih mbak🙂

      • Ceritaeka May 6, 2014 at 5:58 am

        Tapi terkadang bisa jadi reminder buat orang lain juga. Hehehe

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: